Kommentarer:

1 Roda :

Jag har haft 55-200mm till nikon men hade inte använt mycket eftersom jag använder canon mest 50mm eller 35mm. jag tror den är bra men skulle rekomendera dig att testa 50mm eller 35mm nikon objektiv.:)

2 Frida - FotograFia:

Sv: Tack så jätte mycket! :)

3 Cherin:

Jag skulle inte säga att jag är bra på objektiv, men ett förslag som funkat för mig är att man först och främst kommer fram till vad det är man vill kunna fotografera med det. Jag har till exempel tre objektiv till min kamera: ett för porträtt, ett makroobjektiv för närbilder eller om jag vill fota på långt håll och det sista är ett vidvinkelobjektiv om jag vill få med mycket av omgivningen när jag fotar (bra för landskapsbilder t ex. ) Jag köpte objektiven i samma ordning som jag skrev upp dem tidigare, eftersom jag fotar mest porträtt, därefter detaljbilder och i sista hand landskap (jag har valt fasta objektiv - utan zoom varje gång av flera anledningar men mycket är smaksak).

Hoppas att detta kan vara till någon hjälp!

//Cherin

4 19 ÅR, TVÅBARNSMOR & HUSÄGARE:

Ett bra tips som jag är nöjd med är de billigare alternativen, jag har fram till 300. Riktigt fina bilder! Har dock en canon.

5 Emma Grann Fotografi:

Älskade det objektivet när jag hade det! :) Så ja det är ett bra alternativ!

6 fotokoffe.se - fotoblogg - fototips - youtube:

Jag skulle inte föreslå det. Eftersom du bara har standard objektivet så borde su satsa på ett walkaround objektiv som funkar till det mesta. Vidvinkel och tele. Så te.x:
Nikkor AF-S DX 16-85mm f/3.5-5.6G ED VR
Nikkor AF-S DX 17-55mm f/2.8G IF-ED
sigma 17-50mm f2.8 ex dc os hsm nikon
tamron 17-50 2.8 nikon

Fördelen med dessa, är att de är ljusstarkare. Du kan fotografers i mörkare situationer. Få snyggare bokeh. Oftast bättre bygg- och bildkvalité. :)

Svar: Har inte så mycket pengar att lägga på ett objektiv just nu. Men jag tror att det blir ett NIKON AF-S DX 18-105mm F/3,5-5,6 G ED VR istället för det som jag tänkte först. Det jag har nu är ett NIKON AF-S NIKKOR DX 18-55mm F/3.5-5.6G VR II.
Hanna

7 Amanda [SPONTAN]:

Det är ju svårt att säga om objektivet är värt att köpa då det helt och hållet beror på vad du tänkte fota med det :)

8 fotokoffe.se - fotoblogg - fototips - youtube:

»Jaha ja då förstår jag. Men då låter 15-105 jätte bra. Billigaste jag såg var 2100kr på prisjakt.

9 Christina:

Det beror ju helt på vad du vill fota :)
Jag använder för det mesta min AF-S DX NIKKOR 16-85mm f/3.5-5.6G ED VR som fungerar till det mesta jag fotar och en nikon 35mm 1.8 som jag fick i present nyss som jag testar ut och trivs bra med.
Se även på billigare märken, behöver ju inte vara ett Nikon original objektiv :)

10 Erik Björkén:

Jag tycker du ska köpa den :) Om du vill nå objekt att fota en bit ifrån så är den perfa :)

11 Emma:

SV: Tack desamma :)

12 Linnea Nordvall - Foto:

Vad har du för kamera? :D

Svar: En Nikon D3200 :)
Hanna

Kommentera här:

Follow on Bloglovin